יום שלישי, 3 ביולי 2012

בצק מלח- מים... וגם קמח!

אני כל הזמן מחפשת פעילות לילדים לאחר הצהריים ובכלל לשעות הבילוי המשותפות איתם.
בעיקר פעילויות שנוגעות לאומנות ויצירה.
כילדה עסקתי המון ביצירה (שני ההורים שלי וזוגות הוריהם עסקו בתחום בדרך זו או אחרת) וממה שאני חווה, הילדים שלי מאוד נהנים מזה.

כל עניין הבצקים למיניהם מעסיק אותי במיוחד. ההתעסקות איתם בידיים חשובה להתפתחות.
הלישה חשובה לטובת פיתוח המוטוריקה ויש גם חשיבות לתחושה באצבעות של חומר שיכול להרתיע מצד אחד אבל מסקרן מהצד השני.
כמובן שהמזכרת שנשארת נותנת גם היא טעם טוב.

הפעם הכנו בצק פשוט וזול ממלח, מים וקמח: בצק מלח, קוראים לזה.
צעד קטן לפעוט, צעד גדול להתפתחות!



הגעתי למתכון ולרעיון להתנסות בבצק הזה, מהבלוג: The Imagination Tree.
בלוג מדהים שעוסק כל כולו ביצירה ומשחקים לפעוטות וילדים.

החלטתי, כהתנסות ראשונה, להטביע חותם של כף הרגל של כל אחד מילדי.
האמת- מאוד רציתי באותה ההזדמנות להטביע גם חותם של היד, אבל לא היה לי מספיק מלח בבית :-).

הכלים והמצרכים עבור ילד אחד:
* קערה בקוטר של כ- 20 ס"מ
* 1 כוס מלח
* 1 כוס קמח רגיל
* עד 1/2 כוס מים
נותנים לילדים לשפוך כל אחד מהמצרכים לקערה.
אפשר לדבר על המרקמים השונים של כל אחד מהם ובכלל לחוש כל אחד מהם בנפרד.



לאחר מכן ניתן ללוש הכל יחד עד לקבלת מרקם אחיד.




על אף ששמתי כמות זהה של חומרים עבור כל אחד מהילדים, הבצק של אחד מהם יצא דביק יותר מאשר הבצק של השני.
מה עושים אז?
 במידה והבצק יוצא קשה או יבש מדיי, מוסיפים לו טיפטיפונת מים.
במידה והוא יוצא דביק מדיי, מוסיפים קצת קמח.
מוכנים לשלב ההטבעה?
לאחר מכן, לשים את הבצק לכדי צורת כדור ומניחים אותו על גבי נייר אפיה ובתוך צלחת.
מועכים את הבצק לגודל הרצוי (והמתאים לכף הרגל).
שוטפים את הרגל טוב ומועכים בתוך הבצק.
 אופים את היצירות בתנור בחום נמוך עד בינוני (100-120 מעלות צלזיוס) למשך כ- 3 שעות:


אפשר לצבוע את היצירה אך אז עדיף להשתמש בצבעים בהירים בכדי שההטבעה תהיה ברורה.

אם יש לכם הצעות, הערות/ הארות, אתם מוזמנים להגיב לי בבלוג או במייל.
אשמח לקבל תגובות ולראות יצירות שיצרתם מבצק מלח.

תיהנו, קרין
www.facebook.com/Ugalina.Cakes

8 תגובות:

  1. מקסים ! אחלה התמונות
    אהבתי את הרעיון של ההטבעה

    השבמחק
  2. איזה יופי של רעיון. ואיזה שיתוף פעולה מקסים של הילדים. אף אחד אצלך לא מתחיל לזרוק קמח על הקירות? או לשתות כוס מלח? אני לא בטוחה שאצלנו בבית זה יגמר בשלום - אבל אולי עוד שנה-שנתיים זה יתאים.
    בקיצור - רעיון יפה, ביצוע יפה, וילדים יפים...

    השבמחק
    תשובות
    1. טלי, עם שני בנים בבית (ודיי שוביבים בלשון המעטה) הכל יכול להיות, אבל...
      טמיר חיכה להנחיות- הוא רגיל מתפקידו בהכנת עוגות
      ונועם קיבל כל מרכיב בנפרד לשפוך
      היה קצת בלאגן, אבל בקטנה.
      יש יותר כשהם צובעים בגואש :-)
      אני ממליצה לנסות
      נשיקות!

      מחק
  3. מגניב, בהתחלה כשכתבת שהטבעת את הרגל לא הבנתי מה הקטע,
    אחרי האפיה זה ברור יותר.

    השבמחק
  4. זה מדליק והילדים שלך מתוקים!!

    השבמחק