יום חמישי, 3 במאי 2012

תרבות הצריכה- מה?

תרבות הצריכה בעולם היצירה, ממה שאני רואה סביבי ומעידה על עצמי, כוללת הוצאות רבות על מוצרים וחומרים רבים.
ניסיתי לחשוב איך אני יכולה לנצל את מה שיש לי בבית או חומרי גלם נגישים ובעלי מחירים סבירים, לטובת יצירת קישוטים.
הפוסט הזה הוא הראשון בתחום וזאת התוצאה:

בסוף אפריל חגגתי את יום הולדתי.
למעשה חגגתי הרבה יותר מזה. חגגתי עצמאות אמיתית. לא רק מפני שהפכתי לעצמאית מבחינה עסקית, אלא גם מפני שהצלחתי למצוא את הפנאי להתעסק עם יצירה לקראת מסיבת יום ההולדת הקטנה והמשפחתית שלי.
עד היום, זה תמיד היה בסדר עדיפות אחרון לאור השגרה העמוסה והלחוצה והנה זה בא ומכאן נולדו להן יצירות מהנות וחגיגיות. אחת היצירות היא כדורי מפיות הנייר האלה.

מעמדן של מפיות הנייר להגשה בסגנון הקרושה, המכונות באנגלית Paper Doilies, הולך ועולה עם התחזקותו של סגנון הוינטאג'. הן יכולות לשמש כחומר גלם לקישוטים רבים בקלות ובזמן קצר.


מצאתי הסבר על הכנת כדורי הדוילי האלו באתר Pysselbolaget- בלוג שוודי מצויין ליצירות בקלות גם עם ילדים).

והנה ההדרכה שלי:

הציוד הנדרש:
- חוט ומחט (עבה)
- מספריים
- מהדקים משרדיים
- מפיות נייר קרושה- Paper Doilies

התהליך בשלבים:
1. ניקח קבוצה של כ- 20 מפיות נייר בגודל זהה ונציד אותן משני הצדדים עם מהדקים משרדיים
נקפל את קבוצת המפיות לשתיים.
קחו בחשבון שככל שיהיו יותר מפיות הכדור יהיה צפוף את יהיה קשה יותר לתפור אותו.

2. נתפור את המפיות יחד לאורך קו הקיפול שיצרנו.
חשוב לתפור בקצוות את אותה הנקודה מספר פעמים כדי לסגור קצוות וכן להשאיר חוט לטובת התלייה.
שימו לב: השתמשתי במחט עבה יחסית לחוט התפירה הרגיל, כדי שניתן יהיו לחדור את כמות הדפים.
על כן קשרתי את קצה החוט מספר פעמים באותה הנקודה וכך מנעתי בריחה שלו דרך חור המחט.

3. נקפל את המפית לחצי אך הפעם נקפל בנפרד כל שכבת מפית עד שנוצר לנו כדור.
בקטעים בהם ישנו רווח רחב יחסית בין שתי מפיות, ניתן להדק את שתי השכבות האלה יחד עם מהדק משרדי ולשחרר לאחר כיממה.

4. לבסוף כדאי להשחיל לחוט שנותר לתליה מהדק או טבעת מתכת פשוטה כדי שיהיה נוח לתלות.
לאחר המסיבה קישטתי את מנורת השולחן בחדר העבודה בכדורים ואני עדיין נהנית מהם
אני מניחה שהם יהיו שימושיים גם לסוכות :-)





והנה סיכום השלבים:

הגעתי למסקנה שפיתחתי לעצמי "תרבות הצריכה ליצור" שלא בהכרח חייבת לכלול את "תרבות הצריכה לקנות". עם זאת, לכבוד יום ההולדת, פינקתי את עצמי בחומרי גלם מרובים מהארץ ומחו"ל אבל זהו!
החגיגות הסתיימו ואני חוזרת לשגרה.

שתהיה לכולנו יצירה מהנה,
קרין

9 תגובות:

  1. גדולה! זה מקסים וקל. נראה לי שאלך לשוטט קצת בבלוג שהמלצת.

    השבמחק
  2. יפה ונעים
    היכן ניתן לתלות את זה כדי שלט יהרס? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה.
      אפשרויות התלייה שאני חשבתי עליהן:
      על העצים בגינה, מנורת השולחן (ככה זה תלוי אצלי כרגע)
      מוט תליה של וילון מעל לחלון, רק שבמקום וילון לתלון את הכדורים האלה.

      אם יהיו לי עוד, אוסיף.

      יום מקסים,
      קרין

      מחק