יום ראשון, 26 ביוני 2011

יום הולדת ג'ון- דירים....


תארו לכם ילד מתוק בן 3, שכל חלומו בשלב זה של החיים, הוא יום הולדת ג'ון- דיר.
בחודשיים האחרונים, יצא לי להכין עוגת ג'ון דיר לשני ילדים שעונים על התיאור הזה: נועם ועידו.

אני חייבת להודות שעוגה מסוג זה היא מאתגרת מאוד.
זה דורש "לצאת מהקופסה" ולחשוב על פתרון יצירתי.
לא התבססתי על ספר כשהכנתי את העוגות, אלא רק על מחשבותי שלי "באיך להכין" וכמובן על תמונה של ג'ון דיר אמיתי.
החלטתי לשתף בשלבי הביצוע של העוגה האחרונה, העוגה של עידו.
ראשית, חיפשתי תמונות ראויות של ג'ון דיר שאוכל להתבסס עליהן.
זאת אחת מהן:
הכנתי את המשטח:
רידדתי על משטח קשיח בצורת ריבוע, בצק סוכר חום:


היה לי ברור איך אני בונה את גוף הטרקטור:
השתמשתי בתבנית מרובעת לאפיית העוגה וחתכתי את העוגה לשני חלקים שווים.
את אחד החלקים חתכתי באופן לא שווה כך שיצאו לי שני מלבנים.
כך זה נראה:

 לאחר מכן העמדתי אותן אחת על השניה ומרחתי קרם שוקולד:


ועכשיו, לעיטוף: רידדתי בצק סוכר ירוק ועטפתי את גוף הטרקטור.
חתכתי את השאריות. הן ישמשו אותי בהמשך לאלמנטים נוספים, כמו הדשא, למשל.

בשלב הבא, הכנתי את הגלגלים:
הגלגלים הם עוגות עגולות שחתכתי לשניים.
דאגתי שיהיו באותו העובי.
הוספתי להם טבעת מבצק סוכר שחור כדי שיהיה שקע במרכז הגלגל, מרחתי את הכל בקרם השוקולד ועטפתי בבצק סוכר שחור.
כדי למנוע את הבועות שנוצרות בשקע, חיררתי קצת עם קיסם, לפי הצורך.



השלב הבא הוא הצמדת הגלגלים לגוף הטרקטור.
לשם כך, צריך תמיכה ו"דבק".
התמיכה היא מקל שניתן לרכוש בחנויות יצירה.
השחלתי אותו מצד אחד של הטרקטור עד לצד השני, כך ששני הגלגלים מיועדים להתלות עליו.
בכדי "להדביק" אותם, השתמשתי ברויאל אייסינג שחור.



עד כאן הבסיס.
כעת לפרטים:
יצרתי את הפסים על הגלגלים עם הרויאל אייסינג.
קרצתי עיגולים צהובים והדבקתי במרכז הגלגלים.
רידדתי בצק סוכר לבן ועטפתי איתו את החלק העליון של הטרקטור.
יצרתי, באמצעות אקדח בצק סוכר, "נחש" ארוך שחור שאיתו סימנתי את המסגרות של החלונות.
עם "נחשים" בצבע תכלת, נתתי תחושה של זכוכית.
הפנסים הם כדורים לבנים מבצק סוכר ששיטחתי והדבקתי.
באמצעות גלגלת חלקה יצרתי עליהם מעויינים.
השתמשתי באקדח בצק סוכר כדי ליצור את הדשא.
הוספתי מגנים לגלגלים, פסים צהובים וכמובן כיתוב עם השם של עידו והגיל.

למעלה יושב לו עידו.
נועה, אמא של עידו, ביקשה שאשלב לב אדום.
הרעיון הראשון שקפץ לי לראש הוא שעידו יחזיק בלון בצורת לב.

זה מה שיצא:

לעידו ונועם, שפע ברכות ליום ההולדת...

בקרוב אצל הבן שלי,
קרין

6 תגובות:

  1. מקסים.. יפה מושקע ומרגש..

    אין כמוך..

    אלופה!!!

    השבמחק
  2. וואו. איזה כיף לנועם ועידו. יצירתי ומושקע מאוד!

    השבמחק
  3. תודה רבה!
    איזו התרגשות לקרוא תגובות כאלה...

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום קרין, לא יודעת אם ההודעה תגיע אלייך כיוון שזה פוסט נורא ישן, אך אני רוצה בדיוק עושה כזו ליום הולדת של הבן שלי.. השאלה האם את עדיין עוסקת בזה? אשמח שתצרי איתי קשר 054-5583506

      מחק
  4. אשמח לקבל עוגה כזו ליום הולדת של הנכד בן 2

    השבמחק